طراحی یک متدلوژی مبتنی بر RFM جهت سنجش وفاداری مشتری با استفاده از
تکنیک های داده کاوی
چکیده
داده کاوی یکی از تکنیک های جدید برای کاوش الگو ها با توجه به داده های مشتریان است که سبب بهبود ارتباط با مشتری می شود و از ابزار ها مطرح در مدیریت ارتباط با مشتری می باشند. موضوع به این دلیل اهمیت دارد که سازمانها برای موفقیت در کسب و کار لازم دارند مشتریانشان را به درستی بشناسند و نیاز ها و خواسته های آنها را پیش بینی کنند .هدف از این تحقیق شناسایی مشتریان وفادار بر اساس تعداد خرید. (Monetary) ارزش پولی (Frequency) تکرار و (Recenty) تازگی انجام خرید از دستگاه های پوز در سراسر کشورمی باشد .
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com